Kjøpsvilkår Spirit Shop
Ordreinformasjon og frakt.
Fraktkostnad følger Posten og PostNord sine priser. Prisene blir det opplyst om ved ordregjennonføring. Bestillinger som ved pakking viser seg å være større eller tyngre enn det Posten tillater for tjenesten “pakke til postkasse”, blir isteden sendt med PostNord til det PostNord beregner er nærmeste hentested. Du kan selv endre hentested eller utsette hentefristen i PostNord sin app eller ved å ta kontakt med PostNord.
Pakker som i utgangspunktet skal kunne passe i vanlige postkasser, men som av ulike grunner ikke passer pga. f.eks. full postkasse hos kunden el. vil kunne bli lagt ved døren av postbudet hvis kunden har valgt dette i app. Hvis dette ikke er mulig eller ikke blir valgt, så vil pakken bli levert til hentested.
Kunden er selv ansvarlig for tydelig merking av sin postkasse med navn og adresse. Ved retur av pakken til oss som skyldes mangelfull merking av postkassen fra kunden sin side eller at kunden ikke henter pakken, så vil kunden måtte betale for frakt og retur og eventuell ny utsendelse av varen.
Alle ordre blir ekspedert fortløpende, og varer som er på lager blir vanligvis sendt innen to-tre dager, men avvik kan forekomme. Vi tar forbehold om feil på varelager i nettbutikk. Du vil da få beskjed og vi returnerer beløpet. Vi sender varer innenfor Norges grenser. For varer sendt til Svalbard – ta kontakt for egne priser.
Vi aksepterer Visa, MasterCard og Vipps.
Kansellering av ordre
Hvis du helt eller delvis ønsker å kansellere din bestilling, må du gi beskjed om dette pr. sms/telefon på 926 55 310 eller på mail: info@spiritshop.no
Dette må skje før ordren er plukket og sendt. Ha gjerne ordrenummer eller kundenummer klart for raskest mulig behandling av din forespørsel.
Ikke avhentet bestilte varer.
Varer som du bestilt, men ikke avhentet på postkontor eller post i butikken etc. eller du har avbestilt de etter at de er pakket og sendt, så vil du bli fakturert for frakten og returfrakten av varen.
14 dagers angrerett
Du har 14 dagers ubetinget angrerett. Etter angrerettloven kan forbrukeren gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at hele varen mottatt, og de opplysninger som kreves med hjemmel i angrerettloven kapittelet 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. Du mister ikke angreretten ved å åpne en vareforsendelse, så lenge varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde med alle lapper ect intakt. Et unntak er gjort for lyd- og bildeprodukter; her bortfaller angreretten ved brudd på forsegling. Vær oppmerksom på at du selv må dekke returkostnadene hvis du ønsker å bytte i en annen vare eller få pengene tilbake. Hvis du ønsker å returnere/bytte et produkt som ikke er skadet/defekt, setter vi pris på om du gir beskjed om dette per e-post info@spiritshop.no før du sender varen i retur.
Retur av feilvare / reklamasjon.
Har du vært uheldig og mottatt en eller flere varer med feil/skade må du gjøre følgende:
Send en epost til info@spiritshop.no hvor du forklarer hvilken feil som er oppstått slik at vi er oppmerksom på returen.
Send deretter varen til:
Mer Ut Av Livet – Tarje Aslesen
Persilengskogen 16
1458 Fjellstrand
Send ikke pakken i postoppkrav – din retur vil da ikke bli hentet. Send som vanlig brevpost eller norgespakke. Legg ved en forklaring i pakken – dette er svært viktig for at vi skal kunne gjøre feilsøk, og husk å oppgi fullt navn, adresse, kundenummer og ditt ordrenummer. Dersom vi ikke kan levere en erstatning vil du få samme beløp som du har betalt for varen kreditert din konto. Legg ved konto nr i pakken
Feilprising og produktinformasjon
Vi tar forbehold om utsolgte produkter, prisendringer, feilaktige prisopplysninger og andre eventuelle feil i opplysninger som fremkommer i våre annonser og på www.merutavlivet.no Dersom det viser seg at en vare du har bestilt hos oss har feil pris eller beskrivelse kan du kontakte oss på e-post info@spiritshop.no
Bestillingsvarer
Enkelte varer kan være gått tom på lager eller satt opp som bestillingsvare. Dersom dette er tilfellet vil varen bli sent til deg så fort våre leverandører får sendt dem til oss. Bestillingsvarer har noe lenger leveringstid avhengig av våre leverandører. Har du spørsmål angående dette kan du henvende deg til oss på info@spiritshop.no før du bestiller.